Kuuluvuus

Radio Classicin FM taajuudet:

Helsinki 92,9 MHz 

Hämeenlinna 88,1 MHz 

Kuopio 94,8 MHz

Lahti 107,4 MHz

Oulu 99,6 MHz 

Tampere 92,2 MHz 

Turku 106,8 MHz 

Voit kuunnella Radio Classicia myös Radiot.fi-sovelluksen kautta tai alalaidasta löytyvällä soittimella.

Radio Classicin kaapelitaajuudet:

Tarkempaa tietoa kaapelijakelusta saa oman paikkakunnan jakelijalta tai taloyhtiöstä

 

Nyt soi

Smetana Bedrich

Smetana: Secret - Overture

Myynti- ja toimitusehdot

Radio Classic on osa Bauer Mediaa.

Mainosaikaa/-tilaa myydään tasapuolisesti kaikille mainostajille, jotka sitoutuvat noudattamaan Bauer Median myyntiehtoja. Mainosaikaa/-tilaa ostanut asiakas ei ole oikeutettu myymään sitä edelleen kolmannelle osapuolelle.

Bauer Media pidättää itsellään oikeuden ilman korvausvelvollisuutta mainoksen siirtämiseen tai tehtyjen aikavarausten peruuttamiseen, mikäli erityiset syyt sitä vaativat. Tästä ilmoitetaan mainostajalle välittömästi samalla, kun Bauer Media pyrkii antamaan tilalle uuden, entistä vastaavan lähetysajan / -paikan.

Toimitusehdot

Mainostaja vastaa mainosaineiston sisällöstä ja aineiston monistus- ja käyttöoikeuden hankkimisesta.

Mainosaineistot

Materiaalin tulee olla meillä viimeistään 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua. Esimerkiksi kampanjan alkaessa perjantaina, spotti tulee toimittaa edeltävänä keskiviikkona klo 11 mennessä.
Spotit Wav (16bit, 44.1KHz) sekä mp3 (väh. 128kbps 44.1KHz)

Materiaalin e-mail osoite: mainos@bauermedia.fi

 

RADIOMAINONNAN OSTOTAVAT

Bauer Media myy valtakunnallisesti spotti- ja kohderyhmäkauppaa.

Kohderyhmäkampanjat

  • Bauer Total KR-kauppa myydään KR:ssä 9+ vuotiaat CPT 2,95€
  • Kohderyhmäkauppa on kelluvaa mainosaikaa klo 06 – 24 välillä.
  • Kampanja-aika tulee olla minimissään 7 vuorokautta yhtäjaksoisesti.
  • Bauer Medialla on oikeus rajoittaa myytävissä olevan Kelluvan kohderyhmäkaupan määrä.
  • Indeksikaudet eivät koske kelluvaa kaupankäyntiä.

Spottikampanjat

  • Spottikampanjoita voi ostaa kanavakohtaisesti tai valmiiksi räätälöityinä kanavapaketteina:
    • Bauer NCK = globaali kokeilijaryhmä. Kohderyhmä koostuu alle 35- vuotiaista, joille maailma on avoin ja jotka arvostavat nopeasti hahmotettavaa ja keskustelevaa viestintää.
    • Bauer NAISET = arjen asiantuntijat. Kohderyhmä arvostaa hyvää ja toimivaa arkea. Heidän huomionsa kiinnitetään nopeilla vinkeillä, osallistamalla sekä itselle merkityksellisellä mainonnalla.
    • Bauer MIEHET = tiedostavat miehet. Etenkin perheen isompien investointien suunnitteluun vaikuttava kohderyhmä, jonka elämä on pääosin vakiintunutta ja omaan hyvinvointiin ollaan valmiita panostamaan. Suosittelu, vinkit, vertailut, testitulokset ja muiden kokemukset saavat kokeilemaan uusia asioita.
    • Bauer NIN = nautiskelijat. Kohderyhmän hankintoja ohjaavat laatu ja elämykset. Ryhmään kuuluvat ovat usein kauppojen parhaita asiakkaita. Uutuudet kiinnostavat ja suosittelut aktivoivat harkitsemaan hankintaa.

Radiomainonnan hinnoittelu

Mainosspotin hinta määräytyy blokkikohtaisen sijoittelun ja toistomäärien mukaan. Blokkikohtaiseen hintaan vaikuttavat kuuntelijamäärä ja kapasiteetti.

Hinnoittelun lähtökohtana määritellään bruttohinta 30 sekunnin pituiselle mainosspotille. Eripituisille spoteille hinnat saa kertomalla 30 sekunnin spotin hinnan radiomainoksen spotti-indeksitaulukon kertoimen avulla. Spotti-indeksitaulukko löytyy Radiomedian sivuilta.

Bauer Median kanavien spottiostamisen ja kanavapakettien bruttohinnat ovat Telmarin RBP radiosuunnitteluohjelmistosta.

Kohderyhmäkauppatarjoukset tehdään Bauer Median kampanjasuunnittelussa, pyydä tarjous kampanja@bauermedia.fi

 

Määräpaikkakorotus

Top & Tail +10%

First in break +30%

Kampanja voi sisältää 5 eri spottia, lisäspottien tallennuksesta veloitamme 50 € +alv 24 % / spotti, joka laskutetaan erikseen.

 

Mainosten sisältö ja mainosmateriaali

Mainosten sisällön tulee täyttää lakien, asetusten ja viranomaisten määräysten asettamat vaatimukset.

Bauer Medialla on oikeus ilman korvausvelvollisuutta kieltäytyä mainosten esittämisestä, mikäli mainokset eivät ole vaatimusten mukaisia

Lakisääteiseen infotekstiin myönnämme maksimissaan 15 s veloituksetonta aikaa. Varsinaisen mainostekstin tulee olla pidempi kuin veloituksettoman osan. Infoteksti pitää olla selkeästi sijoitettuna spotin lopussa eikä sitä ajeta erillisenä spottina.

Lääkemainokset on toimitettava ennakkotarkastettavaksi Lääkemainonnan tarkastusvaliokunnalle.

Mainostaja vastaa siitä, että mainos on lakien ja asetusten sekä hyvän tavan mukainen. Mainostaja vastaa mainosmateriaalin kaikista käyttöoikeusmaksuista sekä kolmannelle osapuolelle maksettavista kustannuksista.

 

Tuotteet ja palvelut, joita ei saa mainostaa:

  • väkevät alkoholijuomat (yli 22 promillea)
  • tupakkavalmisteet
  • vain lääkärin määräyksellä saatavat lääkkeet tai lääkehoidot

Tuotteet ja palvelut, joiden mainonnassa rajoituksia:

  • mietoja alkoholijuomia (max 22 promillea) saa mainostaa klo 22.00 – 7.00 välisenä aikana
  • K18 -tuotteita saa mainostaa klo 23.00 jälkeen

 

Yhteistoimintapalkkio

Yhteistoimintapalkkio suoritetaan Bauer Media Oy:n hyväksymille tahoille, jotka sitoutuvat noudattamaan myynti- ja toimitusehtoja. Yhteistoimintapalkkio on mediatoimistoille 15 %.

 

Tarjouksen voimassaolo ja kampanjan vahvistaminen

  • Tarjous on voimassa 30 päivää tarjouksen päivämäärästä
  • Vahvistettua kampanjaa ja sen ajoaikoja voidaan muuttaa 7 työpäivää ennen kampanjan aloituspäivää
  • Mikäli spottipituudet aiheuttavat muutoksia kampanjaan, muutokset tehdään säilyttämällä vahvistettu alkuperäinen budjetti. Nämä muutokset on tehtävä 2 vrk ennen kampanjan aloituspäivämäärää
  • Laskutamme kampanjan alkuperäisen vahvistuksen mukaisesti mikäli spottia ei toimiteta 2 vrk ennen kampanjan aloitusta

MUUTOKSET KÄYNNISSÄ OLEVAAN KAMPANJAAN

Perimme lisämaksun kampanjan nettohinnan lisäksi á 500 € / muutos + alv24 %, joka laskutetaan erikseen.

  • Uusien spottien tai spottipituuksien
    • lisäys
    • vaihto
    • vahvistetun kampanjasuunnitelman muutos
  • Kampanjan keskeytys ja toistojen siirto sovittuun myöhempään ajankohtaan
    • laskutamme pyörineet toistot
    • päivitetty kampanja laskutetaan erikseen, vähintään alkuperäisen vahvistetun nettosumman mukaisesti
    • veloitus 100 % jos toistoja ei siirretä

Vahvistetun kampanjan peruutus

Allekirjoitetun kampanjasopimuksen purkamisesta veloitetaan peruutusmaksu 25 %, joka lasketaan kampanjan vahvistetusta nettoarvosta.

Mikäli vahvistetun kampanjan peruutus tapahtuu alle 7 vuorokautta ennen kampanjan alkua, peruutusmaksua veloitetaan 100 % kampanjan vahvistetusta nettoarvosta.

Maksuehdot

Laskutus kampanjan alkaessa, maksuehto 14 päivää netto. Viivästyskorko 7 %. Laskua koskevat huomautukset on tehtävä 8 vuorokauden kuluessa laskun päiväyksestä.

Oikeus käyttää mainoksia

Bauer Medialla on halutessaan oikeus käyttää asiakkaan toimittamaa mainosmateriaalia koulutus-, tutkimus- ja esittelykäytössä sekä omilla internetsivuilla mikäli mainostaja ei sitä kirjallisesti kiellä.